Örebro!

I dagarna tre har jag varit iväg på en mycket intressant och givande forskarkurs i Örebro med omnejd. Kursen heter "Geografiska perspektiv på kulturarvet i upplevelseindustrin" och är uppdelad på tre träffar. Detta var inledningsträffen och om en månad ska vi åka till Dalarna. Sista kurstillfället blir i september då vi ska presentera våra papers. Den här typen av kurser är alltid roliga eftersom man får träffa forskarkollegor från hela Sverige och utbyta erfarenheter.



Det var länge sedan jag var i Örebro så jag passade på att "turista" lite till mina kollegors stora nöje! Vad är det för fel på att ta kort på slottet och Svampen??? ;-)




Vi bodde på charmiga hotell Göta som ligger mitt i stan och på morgonen var den här fina frukosten framdukad!


Nästan hela fredagen var vi ute och tittade på exempel med upplevelseindustrianknytning, och bilder härifrån kommer snart!!

Anna

Har aldrig varit i Örebro faktiskt men det ser ju hur mysigt ut som helst :-). Och vilken god frukost! Finns inget bättre än hotellfrukostar! Kramar Anna

Lotta

Hotellfrukostar är bäst! Jag brukar gå upp extra tidigt så jag kan njuta länge! Kramar Lotta