Italienska drömmar

I mina drömmar driver jag ett litet charmigt bed&breakfast i Toscana eller kanske i Umbrien. Jag odlar ekologiskt, handlar närproducerat och pratar nästan flytande italienska. På gårdsplanen pickar några hönor och jag plockar färska ägg varje morgon. I trädgården, på baksidan, finns en gammal stenugn och där bakar jag och mina gäster de mest delikata italienska pizzor som vi sedan avnjuter tillsammans medan solen går ner bakom bergen. Till frukost serverar jag nybakat bröd och vill gästerna ge sig ut på utflykt kan de få med sig en picknickkorg med massor av läckerheter i av mig.


Ibland blir längtan till Italien så stark att jag ger mig ut på Internet och letar efter hus till salu, lite på allvar faktiskt. Mycket snabbt och synnerligen bryskt kastas man dock tillbaka till verkligheten....Vad säger ni om objekt som dessa??? :-/

Casa Amabile, faktiskt endast 125 000 Euro...och nära till havet!

5984
Pienza, Toscana 550 000 Euro...men då ingår det en massa mark...

5986
San Casciano dei Bagni, också 550 000 Euro..."bra förbindelser" ska det dock ha...

Tja...vad ska man säga? Flera miljoner för "hus" utan tak och väggar, men med utlovade "stora möjligheter". Det är minsann inte så lätt att realisera sina drömmar i Italien...

Anna

:O/ och jag som tänkte jag skulle tillbringa glada pensionärsdagar i det böljande Toscana landskapet i mitt eget mysiga stenhus med tillhörande vinodling... ;)//Anna

Lotta

Ja men det blir ju perfekt! Då kan jag köpa mitt vin av dig! ;-) Jag glömde ju hundarna som jag skulle ha där också, och kanske några getter. :-) Kramar Lotta

Tuija

Hej!



Härligt med italienska drömmar! Minns min första resa dit då allt krånglade med flyget och bagaget och vi hamnade på en liten flygplats i Toscana i stället för Rom. Medan vi väntade på att bussen till Rom skulle komma tog en ung italiensk kille en mörkröd ros ur en buske i närheten och gav den åt mig. Jag kunde inte ens säga "grazie" för jag blev så förlägen ... Men att köpa hus där ajaj så mycket pengar det behövs. Vi fortsätter att drömma ...

varma hälsningar Tuija

Lotta

Hej Tuija!

Åh, vilken fin gest det där med den röda rosen! Jag förstår att du var mållös! Kramar Lotta

Fanny

Ljuvliga Lotta! Tack så oerhört mycket för din kommentar! Jag försöker så starkt men tvivlar för att jag är rädd, väldigt ensam i all denna makt som rösten har, och rädd för det som ligger under skalet...!! Handlar inte bara om utseende alls, utan om väldigt djupa saker som du vet. Tack för att du ser mig! Det hjälper att du finns vid min sida!

Kicki

åhhhhh super mysigt ! Säg bara till när du flyttar så kommer jag som ett skott !! Just nu skulle jag behöva nåt kul som omväxling till allt tråkigt som hänt !! Kram

Lotta

Hej Fanny!

Jag förstår att du är rädd men du kommer fixa det, det vet jag! Kramar Lotta :-)

Lotta

Hej Kicki!

Tänk vad vi ska sitta där och dricka gott toscanskt rödvin medan vi filosoferar över livet :-) Kanske kan du också vara gästkock några veckor??;-) //Lotta