Badtime för liten yorkie

Busiga Godis ska åka på husbilsmässa i Düsseldorf, och då måste man ju visa sig från sin bästa sida. Godis Husse och Matte ska naturligtvis också följa med, men jag tror att Linnea och jag kommer sakna vovven allra mest ;-)

Dags alltså att spola upp ett bad. Så fort han hör att det spolas och det lilla badkaret bärs fram går han och gömmer sig under soffan. Men här gives ingen pardon! Hunden ska bli ren och fin. Väl i badbaljan går det ganska bra.

Efter schamponering och balsam måste man vrida ur hunden ;-)

...torka hunden i mysig handduk...

Sen far han omkring som en tok! Han ruskar på sig och torkar av sig det dumma vattnet överallt. Självklart ska Husses och Mattes säng bli blöt.

Och soffan likaså...

På vintern brukar min mamma föna honom men nu var det varmt och vi lekte lite istället så att han skulle torka lite fortare.

Sen är det dags för borstning i Husses knä.

Voila! Ren och snygg angorayorkie, färdig för Tyskland!

Efter bad och allmän pälsvård brukar Godis hålla sig ren och snygg i åtmonstone en halvtimme... ;-) Vi ses om några veckor lilla pojken!!!

Anna

Godis är verkligen världens finaste yorkie! Såå söt och duktig på att bada. Godis verkar mycket mer hanterbar än 14 kg fd grekisk gatuhund som man måoch låsa badrumsdörren om som en annan djurplågare för att Claude inte gillar vatten och bad! Och ja vet precis hur det är med "blöt hund här får ni så ni tiger själva" ;-) och vatten i hela lägenheten! Claude hälsar! ;-) Kramar Anna och en nospuss från mig till Godis!

Glide

STACKARS STACKARS Godís som måste bada!

Jag lider mig dig kompis!

Hälsar Glide

Lotta

Hej Anna!

Godis måste bada ofta, ungefär var fjärde dag. Vi har ju bara haft tikar förut och de blev aldrig lika smutsiga under magen och vid benen, om du förstår ;-) Hihi, ja, kan tänka mig att det är svårare att hantera en 14-kilos ovillig badaspirant. Jag skickar Godispussen vidare! :-)

Kramar Lotta, redan med svårt Godissug :-/

Lotta

Hej Glide!

Tack för omtanken! Misstänker att du vet precis vad den lilla yorken får genomlida...;-)

Hälsningar Lotta

Linnea

Hans mun O.o jag bara älskar deeeen!

( menar faktist munnen och inte nosen )

Lotta

Ja, en riktig liten pussmun om den inte är öppen...

Kram Mamma