Gotlandsruss

En kollega till mig har gotlandsruss på sin gård och för några veckor sedan var Linnea och jag och hälsade på i hagen. Hur ofta har man möjlighet att gå in i en hage där en flock hästar går? Och dessutom fanns här fyra stycken föl, bara några veckor gamla. Hagen är stor och vi fick gå ganska långt innan vi hittade dem i skogsbrynet.

I den här hagen går en hingst och fyra ston med sina föl. Ett extra sto var också på besök för att förhoppningsvis bli mamma till nästa sommar :-). Hingsten såg oss först och kom genast fram till oss. Min kollega försäkrade att han var jättesnäll mot både människor och sina ston och föl.

De små fölen hade precis börjat våga lämna sina mammor och hade nu fullt bestyr med att upptäcka världen! Efter en liten stund vågade de sig fram till oss.

Åh, så söta de var! Och vilken lycka att få vara så här nära dem!

Så små, men redan små personligheter. Min kollega kunde berätta något speciellt om varje föl. När den lilla står så här nära Linnea förstår man hur liten hon är.

Allt som oftast var det middagsdags!

Och efter middagen blir man jättetrött...

Vilken härlig eftermiddag detta var! Vi lämnade denna lilla flock med ett stort leende på våra läppar.

Nu har fölen vuxit till sig lite och min kollega har berättat att de busar så det står härliga till i hagen! Hingsten har fullt upp med att se till sin lilla flock!
Annika

Men Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud vilka sötnosar.

Man skulle med lätthet kunna stoppa en i fickan.

Eller två.

Trevlig helg!!!!!

Stina-Hemma på Landet

Så mysiga och härliga bilder. Fina djur det där. Vi ha hela byn full av dem.;-) kram

Lotta

Hej Annika!

Ja, jag skulle kunna ha några på balkongen ;-) En trevlig helg önskar jag dig också!

Kram Lotta

Lotta

Hej Stina!

Ja, detta var en härlig dag! Lyxigt att få vara inne i hagen tycker jag, och hälsa på hästarna. Och tur för er att ha en hel by full av dessa fina djur!

Kram Lotta

Anna

Åhh så söta!! Vilken känsla att vara där i hagen och klappa de urgulliga fölen! :-) och ja kan tänka mig att det är små personligheter allesammans! Kramar Anna

Lotta

Hej Anna!

Ja, man måste ju alltid stanna utanför annars, och det är ju inte riktigt samma sak. Min kollega berättade att hon brukar gå in i hagen och bli sittande i timmar och bara studera sina fina hästar. Kontemplation på hög nivå!!! :-)

Kramar Lotta