Ett oväntat möte

Mitt i värsta julhandelsyran slank dottern och jag in på Akademibokhandeln härom dagen för att göra några julklappsinköp. Precis innanför dörren satt en mycket bekant man och jag hejade glatt och han hejade tillbaka. Det tog ett tag innan jag förstod att det inte var någon jag kände utan att det var en ganska välkänd man jag hade hejat på...

Tja, det är inte varje dag man träffar Björn Ranelid så dottern och jag stod kvar en stund och pratade. Han var naturligtvis på plats för att signera böcker och jag tyckte jag kunde passa på att köpa en julklapp till mig själv.

För min del är det tyvärr precis likadant som med Märta Tikkanens böcker; jag har inte läst något av denne författare. Nåväl, nu har jag julen på mig att ta del av dessa vackra ord. Självklart passade vi på att få boken signerad!

"Till Lotta och Linnea" står det. Ja, Linnea kan nog också ha glädje av denna bok så småningom. Se där vad som kan hända en vanlig fredagseftermiddag på Akademibokhandeln i Helsingborg! :-)
anna of sweden

:)

Anna

Jag har inte heller läst något av Ranelid :o/ får skärpa mig. Han verkar cool och håller sig ung och fräsch trots sina över 60 år! Måste ha varit kul att träffa honom :-) Kramar Anna

Anki

Härligt med lite ny julläsning! God Jul på dig! önskar Anki

Lotta Th

God Jul önskar jag dej :-)

Nu tassar jag upp för "stora" backen en stund innan jag kan fira Julafton med familjen. Men som en kollega sa, man måste fira med sin "andra" familj oxå eller hur?

Kram på dej

Lotta

Svenska Anna:

:-) :-)



Anna:

Ja, det var oväntat och roligt! Och som sagt, skärpning med läsningen ;-) Kramar Lotta



Anki:

Ja, bra med lite nytt att läsa! Det behövs så här i vintermörkret.



Lotta:

Hoppas din jul blir riktigt fin med båda dina familjer!!! Kram kram!