Ett riktigt vintrigt Västerås

Vi har firat jul i Västerås och denna gång möttes vi av en stad i riktigt kall och vacker vinterskrud. Vintersolen står lågt på himlen och det är svårt att fota men till vänster om Svartån syns konstmuséet och till höger Västerås slott.

Stora torget är alltid fint och domkyrkan i bakgrunden är ett av Västerås landmärken. Även stadshotellet syns i denna bild och där var vi ofta och dansade och festade i ungdomens glada dagar :-)

Denna gång bodde vi mestadels hemma hos min pappa och hans fru och här var det massor av snö!

Och titta vilket fint besök vi fick på baksidan en förmiddag!

Ja, det är härligt med snö och jag tror att det är en av de saker jag saknar mest med min gamla hemort. Linnea njöt också i stora drag ;-)

Och riktigt kallt var det också! Det var länge sedan jag var med om att termometern stod på 16 minus och att det var så mycket snö så detta var en riktig julbonus!
Linnea

HAHA pigg vart man i alla fall av detdär!:)

Anna

Har faktiskt aldrig varit i Västerås,ser verkligen mysigt ut! Och verkligen julstämning :-) Minus 16 var det länge sedan man var med om ;-) Kramar Anna

Lotta

Hej Linnea!

Ja, man blir pigg och nyter av frisk, klar luft och en massa snö!! Vilken tur vi hade i år som fick fira en vit jul!

Lotta

Hej Anna!

Ja, Västerås är fint! Och nu när jag inte bor där uppskattar jag massor av saker jag inte gjorde förut. Nu när jag är tillbaka i Skåne igen känns det lite "sådär" i några dagar. Jag har åkt hem men samtidigt åkt hemifrån, om du förstår :-(

Kramar Lotta