Julafton hos Gammelmormor

Jag och min syster tillbringade stora delar av Lillejulafton på ICA Maxi i Västerås. Vi var inte ensamma kan jag nämna :-/ Väl hemma hos min syster igen förbereddes det allra sista inför julafton. Här har skinkan precis tagits ur ugnen och vaktas noga av liten yorkie!

Vi firade julafton hemma hos min mormor, en mycket pigg och alert 93-åring! Min mormor bor på landet strax utanför Västerås och här var det verkligen juligt!

På den här tomten finns det ursprungliga huset från slutet av 1800-talet kvar och så här i vintertid ser det verkligen mysigt ut. Numer används det lilla huset som förråd.

Min mamma och hennes man bodde i sin husbil här under julvistelsen och vissa nätter var det riktigt kallt. Lilla Godis sov under husses täcke! Här har min mammas man varit ute i husbilen och hämtat doppspad och annat till julbordet.

Och sen följde naturligtvis Kalle Anka och julklappar! Sent på kvällen åkte vi hem till min pappa igen och Linnea och jag avslutade denna julafton med att gå på midnattsmässa i Önsta Gryta kyrka. Där finns en mycket speciell Jesus att beskåda, faktiskt så speciell att han förtjänar ett eget inlägg!!
Linnea

HÄRLIGAHÄRLIGAvintriga västerås!:D<3 miss de:(

Anna

Detta inlägg hade jag missat! Nej vad mysigt det ser ut och verkligen JUL! Och jaha där är Godis vid julskinan så klart ;-)



Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År! :-) Kramar Anna

anki

Vilken vinter ni verkat ha haft i Sverige den här julen, ser ut som ett julkort! Härligt! God fortsättning förresten. Ciao!

Lotta

Hej Anki!

Ja, i år har det varit riktigt kallt, vitt och bra!!! En riktigt god fortsättning önskar jag dig också!!