Med Autozug ut i Europa!

Nja, nattsömnen blev väl inte den bästa ska jag villigt erkänna. Å andra sidan kunde jag ju titta ut emellanåt och se vart vi var någonstans i natten :-) Göttingen, Würtzburg och Innsbruck....Vid sjusnåret på morgonen nådde vi Brennero och Brennerpasset - gränsen mellan Österrike och Italien. Den här stationen skulle vinna på lite upprustning tycker jag.

Vi bäddade upp och sedan kom vår konduktör med frukosten!

Gott kaffe och bröd! Frukostådan innehöll juice, croissant och spännande pålägg.

Och kan man få bättre utsikt till sitt morgonkaffe än det här? Alptoppar i morgondis!

Det var många motorcyklister på tåget och de allra flesta gick av i Bolzano. Här gjorde vi alltså ett lite längre stopp när alla dessa motorcyklar skulle köras av biltåget. Vi passade på att gå av en stund och sträcka på benen.

Vid elvatiden på förmiddagen nådde vi så Verona, slutstation för detta tåg. Nu skulle särbon köra av bilen och vi andra uppsökte lite skugga så länge. Riktigt, riktigt varmt var det redan. Nu väntade bara några timmar i bilen innan vi skulle nå kusten i Ligurien och fem dagars sol och bad!
Anna

Känner riktigt känslan och nästan dofterna av utlandet :-) Frukosten ser ju jättegod ut! Det är sååå gott att äta frukost utomlands. Och på väg mot Italien. Nu har jag riktig Italienlängtan och får cykla ner till Supermarco för Italiendos! Kramar Anna

Lotta

Hej Anna!

Jag längtar redan tillbaka! Och planerandet och själva resan är ju alltid halva nöjet! Och jag får också gå och handla lite mozarella tror jag!

Kramar Lotta

Anonym

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!! :-)

Lotta

Hej hej Anonym!

//Lotta

Linnea

ullalaa hemlig beundrare mamma ^^ ( skoja )