Skåne - Hamburg!

Så länge sedan det känns nu...den där tidiga söndagsmorgonen för drygt två veckor sedan då bilen var färdigpackad och vi -  jag, Linnea, särbon och Emma - började vår resa söderut.

Efter 20 mil genom Danmark körde vi på färjan i Rödby Havn för vidare transport till tyska Puttgarten. Trots den tidiga timmen åt tjejerna en rejäl middag bestående av fiskfié och pommes frites! Sen hann vi naturligtvis med lite shopping också. Godisförrådet behövde ju fyllas på!

Från Puttgarten är det inte mer än någon timme till Hamburg och vi var framme i god tid i Altona - stationen där vi skulle rulla på vårt tåg! Här checkar vi in!

Det är en speciell känsla att stå där på perrongen i Hamburg och läsa destinationsskylten. Bolzano och Verona...nu börjar äventyret!

Här kör särbon på bilen på biltåget! Tjejerna tittar på med skräckblandad förtjusning!

Hejdå, nu åker vi! Tåget började rulla och vi lämnade det regniga Hamburg bakom oss för denna gång!
Lotta Th

Hej :-) O Välkommen hem!

Åhhh vad jag blir avundsjuk när jag förstår hur ni har semestrat!

Flera somrar har vi packat hela familjen och fem trunkar i bilen o kört rakt ut i Europa. Helt fantastiska semestrar som vi fortfarande pratar om ofta o mycket. Jättespännande med biltåg, vi pratade om att göra det nått år men det blev aldrig så!

Ja läs du på här hahahaha

Kram kram

Stina-Hemma på Landet

Härliga bilder!



Ja, jag har gjort en ny banner. Hela sidan är enklare uppbyggd just nu. Kramis gumman

Anna

Välkommen hem! :-) Gud vad spännnade att följa resan. Känner riktigt känslan inför, packande och båtfärden (något speciellt med det!) Vad perfekt och vad perfekt och skönt med biltåg och slippa Autobahn ;-) (gillar inte bilkörning där). Och sen mot Verona!! Vilken känsla! Kramar Anna

Linnea

sv; det e inte något ja e intreserad av att skriva om :/

Linnea

Åh nu saknar jag värmen :'(!! till och med illamåendet på tåget xd ( haha så trevlig jag är )

Ann

Visst går tiden fort? Det där med biltåg verkar ju supersmart. Är det dyrt? Fast, vårt problem är ju att ta oss igenom hela Sverige - det är den jobbigaste biten för oss. Men ni bor ju bättre till om man säger så.



Tack så mycket för dina fina kommentarer. Det känns kul att det är någon som läser det jag skrivit.

Lotta

Hej Lotta!

Ja, visst är det speciellt det där med att packa bilen och åka iväg ut i Europa! Mysigt, trångt (och trängre blir det ju längre resan varar), spännande och roligt. Ibland frestar ju trängseln på förstås och lite smågnabbande kan höras emellanåt - från både bak- och framsätet ;-)...

Kramar Lotta

Lotta

Tack Stina! Det är något speciellt med semesterbilder!

Kram Lotta

Lotta

Hej Anna :-)

Ja, detta att slippa bilkörningen är perfekt! Man kommer långt, har bilen med fast man slipper köra den där långa biten. Denna gång tyckte jag att trafiken i Italien var hemsk fast jag själv inte körde där. När vi kom till Autobahn på vägen hem kändes det riktigt lugnt och skönt...

Kramar Lotta

Lotta

Hej Linnea!

Ja, 38 grader i skuggan är speciellt ;-) Det bästa är ju att man aldrig fryser. Jag saknar också värmen! Och maten. Och badandet (men inte maneterna). Och de vackra omgivningarna.

kramar Mamma

Lotta

Hej Ann!

Din blogg är jättefin och inspirerande! Vackra bilder och intressanta kommentarer! :-)Jag läser den med nöje! :-)

Ja, tiden går alldeles för fort. Vi har åkt biltåg förut och det har funkat bra. Och jag tycker inte det är så farligt dyrt. Vi betalade drygt 600 Euro för enkel resa Hamburg - Verona. Då var vi 4 personer + en bil och vi hade bokat redan tidigt i vintras. Om man jämför med vad det kostar att köra ned samma resa, bensin, minst två hotellnätter och mat så tror jag inte skillnaden blir så stor. Sen är det ju bra att bo i Skåne när man påbörjar resor ut i Europa, jag vet ;-)

Kramar Lotta

Lotta Th

Hej igen :-)

Ja vad trångt det blir efter några dar i bilen hahahaha. Ett av åren åkte vi genom Frankrike. Vinslott på förmiddagarna o bada på eftermiddagarna så alla var nöjda.

När vi packade ur bilen hemma så hade vi 57 flaskor vin och tre små 5 liters vintunnor utöver annat i packningen haha.

Maken är en riktig fena på att packa och han är så noga med att ingenting ska vara inne i bilen dessutom. Vet inte en idag hur fasen vi fick med oss allt :-)

Du!! Igår gjorde jag Pizzan du har här på din blogg!!!! Jag säger bara Åhhhhh, och det gjorde hela skocken här oxå :-)

Kram i regnet

Lotta

Hej igen Lotta!

Ja, jag brukar försöka få igenom något kulturellt vissa förmiddagar och sen blir det bad ;-)

Och så roligt att du gillade Annas pizza!! Den var en succé här också och ska bakas fler gånger!

Kramar Lotta