Eftermiddagskaffe på Viskängen

Viskängen ligger bara ett stenkast från där vi bor och är en av Helsingborgs "gröna lungor". Faktum är att det i början av 1900-talet fanns långt framåtskridna planer på att dra Västkustbanan här varvid ett långt nord-sydligt stråk från Fredriksdal till Fältabacken inte kom att bebyggas. Dessa planer förverkligades dock aldrig och istället användes en stor del av området som koloniområde. Jag har hört sägas att de stora kastanjerna som syns här på bilden var en av entréerna till detta koloniområde. I mitten av 1960-talet omvandlades koloniområdet till det parkstråk vi ser idag.


Sommar som vinter är här fullt av människor och idag var det fler än jag som tagit med sig kaffekorgen och en badhandduk ner till ängen. Äntligen sommar och sol! Jag invigde nya bikinin, satte på mig Milan-kepsen (till Linneas stora munterhet), hällde upp lite kaffe, skrev att-ha-med-sig-på-resan-lista och spelade Laura Pausini i mobilhögtalaren. En perfekt eftermiddagsfika med andra ord!

Anna

Härligt med gröna oaser i stan! Ser jättemysigt ut. Och så mysigt att sitta och planera för resan och Laura i hörlurarna. Kan det bli bättre? ;-) Kramar Anna

Lotta

Nej, ibland bjuder livet på små perfekta stunder! Och jag glömde att nämna de goda vetebullarna jag åt! :-) Kramar Lotta