Hands on!

I helgen har jag jobbat i utställningen "Hands on - Format i lera" på Dunkers Kulturhus. Utställningen är en historisk exposé över keramik från Nordvästra Skåne och visar såväl föremål som är flera tusen år gamla som alldeles nya skapelser. Jag känner inte till så mycket om keramik och dess utövare så nu har jag ett utmärkt tillfälle att lära mig lite mer! Har ni vägarna förbi Helsingborg tycker jag absolut ni ska ta er tid och se utställningen! Dessutom visas fram t o m början av maj en alldeles magisk fotoutställning av danske Per Bak Jensen som heter "Before the darkness".


Dunkers Kulturhus i Helsingborg

Konstnär Åke Holm (foto: Sven-Olof Larsén)
Konstnär: Åke Holm
Foto: Sve-Olof Larsén

"Hands on - Format i Lera" ingår i detta års upplaga av Konstrundan i Nordvästra Skåne!
linnea

haha asså nya utställningar nu?:) jag håller mig till stadshistoriska :M

Lotta

Stadshistoriska hallarna är bara så bra. Jag tror också du skulle gilla båda de nya utställningarna:-)

Fanny

tack <3 Lotta, jag saknar dig så. Kan vi inte ses imorgon eller nåt?PUSS

Anna

Jag gillar verkligen Dunkers kulturhus och ska definitivt se båda utställningarna om jag kommer förbi! :-) //Anna

Lotta

Hej Fanny!

Ja, vi måste ses snart :-)

Lotta

Hej Anna!

Ja, Dunkers är ett spännande ställe där det alltid händer något. Jag brukar jobba lite extra där på helgerna och har alltså möjlighet att njuta extra mycket av utställningarna! Kanske vi ses där? :-)