Jaaaaaaa!!!

Nej, i Helsingborgs stadspark såg jag inte skymten av någon vårlök men väl framme i Lund, vid UB, tyckte jag mig ana något litet och gult i mitten av cirkeln under trädet.

Jag trampade på i den blöta snön och kunde också konstatera att råkorna höll på med borenovering, därav alla kvistar under trädet. Och visst fanns där en liten vårblomma! En alldeles underbar liten vintergäck!!

Den första för mig i år! Och denna ensamma lilla vintergäck höll mig på gott humör hela dagen!
Anna

Vintern rraaasat ut bland våra fjällar! :-) Äntligen vår i luften! Kramar Anna

Lotta

Jag instämmer i skönsången! Och idag var det riktigt varmt när jag gick ned till Dunkers för ett pass i Faktarummet!

Kramar Lotta

Lotta Th

Åh vad man blir glad för en ynka liten blomma du! Jag får ut o spåra här i parken för det som göms i snö............

Ja denna veckan får allt tågen vara lite smidigare haha.

Vi kanske ses?????

Kram

Lotta

Hej Lotta!

Nu har jag sett fler blommor i Lund och kanske har de kommit fram i Hbg nu? Ja, kanske ses vi på tåget! Min ambition är alltid att komma med 8-tåget men oftast blir det 9-tåget...

Kram!!!