Vårlökar i sikte?

Ända sen jag flyttade ner till Skåne för 14 år sedan har jag kunnat skryta om våra vårlökar som kommer så tidigt. Redan i slutet av januari brukar man kunna se mängder av snödroppar i Stadsparken och sen står det inte på förrän krokusarna blommar.  

I år har jag inte sett en endaste liten snödroppe fastän det nu börjar närma sig mars månad. Men nu är det faktiskt töväder och idag ska jag gå förbi parken på väg till tåget. Kanske, kanske går det att ana någon liten blomma under den smältande snön!
Anna

Så fin bild! :-) Fanns det lite vårtecken under snön? ;-)

Lotta

Bilden är från mars förra året då UB-parken var översållad av krokusar. Vi får hoppas att det upprepar sig. Ja, jag såg en liten, liten blomma! Titta på nästa inlägg!

Kramar Lotta

Eva i Aquitaine

Hej Lotta!

Jag ser ju att du har fina bilder på din blogg, så jag ville bara tipsa om ett superenkelt gratis redigeringsprogram som jag använder... Picasa. Ibland gör det verkligen underverk med bilderna. Många gånger kan bara att beskära bilden göra att motivet kommer bättre till sin rätt till exempel.