Äntligen sommarvärme i Skåne!

Så kom då äntligen sommaren till Skåne också. I flera dagar har jag hört hur bl a min syster i Västerås suttit i bikini på tomten och solat sig medan jag fortfarande gått omkring och huttrat. Nu är också körsbärsträden i vårt område som allra finast.

Och Sölvegatan i Lund, där Geografen ligger, är helt fantastisk! I ungefär en vecka kan man njuta av den här blomsterprakten.

Nu får vi hoppas att sommaren blir riktigt, riktigt bra!
Anna

Ja det är verkligen härligt att värmen har kommit hit! Vilken blomsterprakt :-) Kramar Anna

Marianne

Min man Klas var i Helsingborg torsdag-fredag, nu ser jag att han har haft det riktigt bra!

Lotta

Hej Anna!

Men säg den glädje som varar för evigt...nu ska det bli kallt igen i veckan. Lyckliga du som snart kan njuta av värmen i Toscana!

Kramar Lotta

Lotta

Hej Marianne!

Ja, här har varit riktigt skönt i några dagar. Så bra att Sundets pärla visade sig från sin bästa sida!

Ann

Hej!



åh, så fint ni har det där nere! Här uppe i Umeå finns det bara björkar men de har å andra sidan precis slagit ut och det är också fint men inte i jämförelse, förstås...



Snart Italien...

Annieverse

Åh, har du fotat i "mitt" Lund, nu får jag grav hemlängtan! Och med dessa fantastiska körsbärsblom!Jaja, jag är ju hemma om typ två veckor, jag ska nog överleva tills dess (och vem vet om det inte är skitväder då...som det anstår en svensk sommar...)

Sölvegatan känner jag förresten väl till, min pappa jobbade på en av institutionerna där :-)

Lotta

Hej Ann!

Ja, vårt land är väldigt avlångt, det märkte jag inte minst när vi åkte upp till Narvik. Sommar i söder och vinter i norr. Jag har inte varit i Umeå men bara hört positivt om staden!

Och ja, snart Italien!!!!! Ni åker väl snart? Vi får vänta till mitten av juli.

Lotta

Hej Annie!

Just nu har vi blåsigt, kallt och eländigt. Typisk skånskt väder, vilken årstid det än är...

Då förstår jag att du känner till Sölvegatan. Vid vilken institution verkade han?