Sista dagen i London

Underbart är kort och alldeles för snabbt kom dagen då vi var tvugna att lämna London för denna gång.

Linnea och jag tog det lugnt och bara gick omkring lite de här sista timmarna. Vi spanade bl a in det senaste djurmodet på Harrods :-)

Vi åt fish & chips på en trevlig pub.

Och sen gjorde vi något riktigt lyxigt! Vi gick in på en skönhetssalong och fick våra naglar filade och målade. Detta är faktiskt första gången jag gjort manikyr på salong och det var härligt att bli lite ompysslad.

Sen var det dags att sätta sig på bussen och åka mot Folkstone och Eurotunnel.

Det är väldigt svårt att beskriva hur resan under Engelska kanalen gick till. Bussen åkte på ett tåg där vi liksom fick en egen kupé. Det kändes lite som att vara instängd i en container :-/ Själva resan till Calais tog 35 minuter och jag var ganska darrig i början.

Men snabbt och smidigt gick det! Väl framme i Frankrike var det dags att luta sätena tillbaka och försöka sova lite.
Anna

:-/ Tunnlar är inte mitt favoritställe heller och lite konstigt att vara på ett tåg. Men gick ju snabbt! Har också varit på Harrods djurmodeavdelning och där fanns mycket som skulla passa vövvarna ;-) Har heller aldrig varit på en skönhetssalong och fixat naglarna men måste göra det! :-) Kramar Anna

Lotta

Nej, tunnlar gillar ine jag heller, och absolut inte sådana som går under vattnet. Men det här var så overkligt att jag liksom tappade rädslan. Kanske lider jag av kommunikationsfobi??? ;-) Alltså kommunikation som i färdmedel. Jag gillar inte att flyga, åka båt och egentligen är jag inte förtjust i bil heller om jag inte själv kör. Men jag har blivit bättre! Förr fick vi åka genom hela Danmark via broarna och Jylland för att komma till Tyskland, bara för att jag hade svårt för den där timmen mellan Rödby - Puttgarten :-/ Nu går det bra även om jag inte direkt gillar det. Och för att vara flygrädd har jag faktiskt flugit en del. Tänk, jag kanske kommer till New York en dag!



Hela Harrods var bara makalöst! Vi hittade knappt ut! Och matavdelningen var ju så häftig!

Jag ska kolla vad det kostar här i Hbg att fixa naglarna. Jag tycker själv det är så tråkigt att hålla på men det är ju roligt att vara fin.

Kramar Lotta

Anna

Ja jag kan få lätta panikkänslor om tåget stannar här i Öresundstunneln och ändå har jag pendlat i många år :O/ Flyga är nervöst innan tycker jag men när man väl är uppe är det OK. Fast jag tycker att flygtider på max 4 timmar så jag har aldrig varit utanför Europa :o/ men min flygrädda syster har faktiskt varit i USA och berättat skräckhistorier om turbulens över Grönland :-/

och på lördag är det flyg till Pisa! ;-)

Ja Harrods är fantastiskt och hela Food Hall - vilket paradis! :-D Kramar Anna

Lotta

Hihi! jag tycker precis tvärtom! Det är när jag hänger där uppe i luften som det är som allra värst! Starten är riktigt häftig men allra bäst är landningen! Då är man ju nere igen! Och ja, turbulens har jag också varit med om. Min syster och jag flög från Paris en gång och då skakade det rejält. Jag beställde in en massa champagne och tänkte att "ska jag dö, ska jag dö full". Min pappa, som hämtade oss på Arlanda, mötte sedan två ganska berusade döttrar...

Ha det så jättebra i Toscana! Det ska bli så roligt att höra om er resa sedan! :-)

Kramar Lotta