Inspirationshöjare!

Sådär, nu är jag på banan igen! Västeråsdeppigheten är över för denna gång och det som verkligen gjorde susen var dagens besök på Krapperup.
En gång om året samlas Krapperupsakademien (vi Krapperupsforskare) på Krapperups borg för att utbyta erfarenheter och forskningsresultat med varandra. Det här är verkligen ett perfekt tillfälle att lufta sina funderingar, få lite tips och knyta nya kontakter. Dessutom boostar man verkligen inspirationen som faktiskt kan tryta ibland. Bilden nedan visar dagens lunchutsikt, en inte helt fel sådan :-)
Lite nya böcker hade hunnit komma ut sedan sist och med mig hem fick jag en antologi med temat "Dansk-svenska förbindelser efter 1658". Den ska jag ta och bläddra lite i nu :-)
Anna

Ja, det förstår jag gjorde susen. Så mysigt det ser ut! :-) Säkert intressant läsning ;-) Kramar Anna

Marianne

Ja Krapperup är så vackert, så jag förstår att det lyckades bota deppen. Men det var roligt att få se lite foton från Västerås, och att de håller på att bli så fint längs vattnet. Stränderna borde verkligen vara för människor, och inte för tunga industrier. Här i Älmhult har vi sjön Möckeln, men vi kommer inte att bo längs den, som det ser ut nu. Fast det är cykelavstånd dit, så det är bara att kasta sig upp på sin springare (som ska inhandlas) och sticka dit om man känner för det.



Kram!

Lotta

Hej Anna!

Suck...vad är en lunch på slottet? Det kan ju vara långtråkigt och tråkigt och.....alldeles underbart :-)

Kramar Lotta

Lotta

Hej Marianne!

Ja, jag älskar omgivningarna runt Krapperup! Här är så stämningsfullt och en plats för lugn och ro.

Kul att du gillade Västeråsfotona! Och lycka till med cykelinköpet :-)

Kram!