Rakt över jul

Ja, så hette den härliga julshowen jag bevistade i torsdags! Jag förmodar att man syftar på programmet "Rakt över disk" om ni kommer ihåg det? Claes af Geijerstam (Clabbe) var nämligen en av artisterna i denna glittrande show tillsammans med Gladys del Pilar och Rennie Mirro.
Platsen var Sundspärlan och utöver showen bjöds det på julbord! Just den här torsdagen var det generalrepetition och artisterna och bandet (proffsiga P-O Nilssons orkester) fick för första gången prova skämt och timing inför publik. Här ses Clabbe och Rennie Mirro i ett Blues Brothers-nummer.
Det hade verkligen inte sparats på glittret och glamouren och nostalgifaktorn var hög. Allra mest imponerad är jag nog av Gladys del Pilar. Vilken otrolig sångröst hon har! Och roligast var nog när Afrodite gjorde entré, ni vet de som vann melodifestivalen för några år sedan och där Gladys utgjorde en tredjedel.
Clabbe och Rennie Mirro var riktigt fina som tjejer :-) Publiken ställde sig upp och klappade med trots att många hade julmat kvar på tallriken. Ett riktigt drag var det! Jag undrar hur det har sett ut nu när lokalen varit fullsatt? Bra kritik har showen fått i alla fall.

Tack Annika och P-O för biljett och trevligt sällskap!
Anna

Så mysigt med julshow! :-D Ja kommer ihåg Rakt över disc ;-) Kramar Anna

Musikanta

Kul att få komma ut lite, äta julbord och samtidigt se en så härlig show! Det lyser upp tillvaron...

Lotta

Hej Anna!

Ja, jättekul med bra musik och julbord! Julbord har jag faktiskt inte ätit på väldigt många år så det var verkligen en extra bonus. Jag åt MASSOR :-)

Kramar Lotta

Lotta

Hej Musikanta!

Ja, det var precis vad jag behövde just nu! God mat och ett gott skratt :-)