Köpt: En liten kolonistuga!

Kommer ni ihåg mina inköpsfunderingar härom dagen? När vi kom dit på visningen fanns ingen tvekan, vi slog till direkt! Så nu äger jag en kolonistuga!!! Eller i alla fall en halv, jag ska dela med min mamma.
Stugan var ganska ny, byggd i början av 2000-talet, och på 40 kvadratmeter. Den har två sovrum och ett kombinerat kök och vardagsrum. Själva köksinredningen var lite sunkig så den ska vi byta ut direkt. Vi kommer också måla samtliga panelväggar vita.
Tomten är härlig och på hela 400 kvadratmeter! Oj, vad jag ska odla i vår! Utanför vår tomt finns en stor gröning med tillhörande ankdamm.
Bakom huset finns en avskild del av tomten. Det blir nog här som vi kommer odla kryddor och sätta potatis.
Och här blir det nog bra med ett trädäck!
Så nu kan jag titulera mig kolonistuguinnehavare :-) Nej men skämt och sido, det här kommer bli jättebra. Både mina föräldrar och jag och Linnea bor i lägenhet och koloniområdet ligger bara 5 minuters cykelväg härifrån. Om man inte vill sova över kan man lätt åka hem igen. Och om man vill kan man ta med kaffekorgen och bara njuta av att sitta ute en stund. Så nu stundar månader av planering och lite uppfräschning innan vi kan flytta in på riktigt i början av april!
Annika

Men vad ROLIGT!! GRATTIS!! O vad ni ska få mysigt där. När jag var i tonåren hade mina fldrar en kolonistuga i Lövsta i Sthlm. Underbart var det. Brukade låna den med mina kompisar ibland.

Du får jätte, jättegärna visa fler bilder från er nya oas.

Grattis IGEN!!

Kram!!!

Anna

Åh vad mysigt! :-) Ser jättefräscht ut och vilken stor tomt. Vad mysigt att ha ett projekt att pyssla med under mörka vintermånaderna och sen veta vad som stundar :-D Kramar Anna

Lotta

Hej Annika!

Hihi, förr tyckte jag det var töntigt med kolonistuga och kunde inte alls förstå grejen med detta. Nu känns det jättebra! Och det låter bra att du som tonåring gillade stugan, det bådar gott för min tonåring :-) Jag minns dock att vi i gymnasiet hade åtskilliga fester i en av mina klasskamraters kolonistugor...och då grillade vi inte precis. Nåja, hos oss bor ordföranden granne så här får nog ungdomarna ta det lugnt!

KRAM!

Lotta

Hej Anna!

Ja, tomten är härlig och Godis älskar att kunna springa lös. Han får riktiga tokspel där på gräsmattan! Och nu kommer jag att kunna odla på riktigt! Om du vill får du gärna komma med förslag, jag är ju inte så van! :-)

Kramar Lotta

Anna (Sthlm)

Vad roligt! Grattis! Där kan det nog bli riktig fint och mysigt!

anna of sweden

Wow! Grattis!

Lotta

Anna (Sthlm)

Tack! Ja, jag tror det blir jättefint!



Anna of Sweden:

Tack!!! :-)

Vania

Ser verkligen fram emot att få besöka ert nya paradis i sommar. Kram kram

Lotta

Du är så välkommen Vania!!! Kram!!!