Show & Tell: På grillen

Så var det då fredag igen och dags för Nillas sista tema. Och vilket gott tema sen; På grillen. Nu bor ju jag i lägenhet och därför blir det inte så mycket grillning just här, även om vi ibland släpat ut elgrillen på balkongen. Men OJ vad vi ska grilla på kolonin i sommar! Jag förmodar att grillen kommer ställas upp ungefär på den här platsen.
Särbon lagar fantastiskt god mat och han är lika bra på att grilla. Numer bor ju även han i lägenhet men när han bodde i hus i Dalby grillade vi (läs han) ofta och mycket när det var fint väder.
Jag gillar det mesta som läggs på grillen; kött, grönsaker och fisk och korv. Och sen smakar ju maten alltid lite bättre utomhus av någon anledning. Här, där jag bor, har grilldoften svävat över husen i flera dagar nu. Det har luktat SOMMAR! Hoppas, hoppas det fortsätter så här nu. Länge :-)

Fler "Show-and-tell" hittar du här: Anki Anna Anne-MarieAnnikaBejlaDesireeEricaHelena I am Annika Inga-BrittJenny LottaMaisouiMrs ClapperMusikantaNillaOlgakattPetraPettas SaltisStrandmammanTaina Fritt ur hjärtat Norrsken och stjärnfall Ewa Malin
Nilla

Där kommer ni att få det fint! Äta utomhus är härligt!

Karin

Härligt grill-ställe i kolonin. Förstår väl att det smakar extra gott just där

ha en fin Valborg!

Mais oui

Jag håller med! Grilldoft är verkligen sommar.



Trevlig helg!

olgakatt

Visst smakar allt bättre utomhus! Grillat eller inte!

Magdalena

Visst är det väl härligt att grillsäsongen börjar. Mysigt med koloni. Hälsar Magdalena från Ohio som hoppat med i fredagstemat

Annika

Där kommer maten att smaka toppen! Allt är ju så gott ute!!

Kram!!

Lotta

Nilla:

Ja, här blir det riktigt bra :-)



Karin:

Oj, vad jag längtar till första fläskkarrén (stavas det så??? Det ser lite konstigt ut :-/)



Mais Oui:

Ja, det är härligt!



Olgakatt:

Ja, det mesta smakar bättre utomhus :-)



Magdalena:

Kul att du gått med i fredagstemat! Och visst ska det bli härligt med massor av grillat i sommar!



Annika:

Ja, det är jag helt övertygad om :-)

Kram!

Bejla

Visst är det otroligt mycket sommar över grilldoften! (Även om vi grillar året runt. ;-) )