Måndag igen!

Så var det måndag igen och dags för nya tag. Den här veckan ska jag motionera mer, inte äta chips på vardagarna (måste bara äta upp det som blev kvar sen igår), rensa undan lite och tvätta upp Linneas jobbkläder så vi kan lämna tillbaka dem. Eftersom jag fortfarande är förkyld och hostar i tid och otid, jobbar jag hemifrån idag.
Så här kommer dagens att-göra-lista:
  • Gå igenom kapitel 1+2
  • Kolla upp planeringen inför hösten
  • Måste bara diska först så det blir trevligare att sitta i köket
  • Tvätta Linneas jobbkläder (nästan färdigt)
  • Gå ut med Moira på långpromenader (en liten avklarad...hunden vägrade gå längre)
  • Äta
  • Dricka kaffe
  • Rensa på minst ETT ställe. Jag tänkte nämligen att om jag tar en låda per dag, eller ett hyllplan per dag, så MÅSTE det ju bli fint snart här hemma...Eller???

Japp! Bara att sätta igång :-)
Karin

Med andra ord, punktstäda, punktplanera osv...ett bra sätt att få ordning



Ha en fin dag och hoppas den eländiga förkylningen snart är väck!



Karinkram!

Marianne

Jag har också lovat mig själv att ta itu med mina långpromenader nu i höst. Eftersom jag börjat jobba igen vilket betyder 8 timmar stillasittande framför datorn är det hög tid till att börja nu. Men det kommer alltid en massa men ivägen. Måste skärpa till mig.

Städa, ja det får bli en storstädning igen nästa vår när jobbet förhoppningsvis är slut igen. Under tiden får jag väl skrapa lite på ytan.



Ha de´

Lotta

Hej Karin!

Nu är jag mycket bättre, tack! Och bra med att-göra-listor som man sen kan bocka av och känna sig duktig!

Kram!

Lotta

Hej Marianne!

Startsträckan är ju alltid värst. När man väl kommit igång känns ju allt lättare. Hihi, skrapa på ytan, det är precis den varianten jag oftast tar till :-)

Kram!