En eftermiddag på Sofiero

Jo, jag hann med att se rhododendronbuskarna i full blom på Sofiero i år. Det är nåt underligt det här med att bo på plats. Förr, när jag inte bodde i Helsingborg utan bara kom på besök, åkte vi jämt ut till Sofiero och tog båten till Danmark. Nu när jag bor här händer det tyvärr nästan aldrig! Sist jag var i Helsingör måste ha varit förra sommaren när min syster var här. Nåväl, en eftermiddag på fagra Sofiero blev det för någon vecka sedan.
Vädret var väl sådär men det var ändå fullt av människor där. De flesta buskarna blommade på sluttampen.
Och jag har aldrig sett så stora rhododendron som just här :-)
Vi tog promenadstigen ner genom ravinen. Här kommer särbon, Linnea och lilla Moira.
Smile!!!
Här står jag längst nere vid sundet och blickar ut över Danmark.
Och sen började vandringen uppåt igen. Här syns baksidan på slottet.
Och här och där ser man sådana här romantiska scenerier :-)
Och självklart blev det en liten sväng in i den mysiga slottsbutiken innan vi for hemåt igen.
Jag ska verkligen försöka att ta mig hit lite oftare. Sofiero är en lisa för själen och en utmärkt promenadrunda för vovven :-)
Anna

Åh så vackert det ser ut! :-) Vi var på Sofiero för ett par år sedan också och det var verkligen mysigt. Moira ser verkligen ut att trivas på promenaden ;-) Kramar Anna

Lotta

Ja, det är så fint här och jag förstår inte at jag inte åker hit oftare. Jag har ju dessutom jobbat på Dunkers och har fri entré :-) Hihi! Det var många hundar på Sofiero den här dagen och många intressanta lukter bland alla blommer och blader ;-)

Kramar Lotta