Show & Tell: Sommarlängtan

Sommaren står för dörren och vad kan väl vara mer passande en sådan här fredag än att fundera lite över eventuella sommarplaner? Desirée, maj månads värdinna, vill i alla fall att vi gör ett försök. 

Faktum är att min sommar än så länge är helt oplanerad! Jag tror inte detta någonsin har hänt förut. Vi brukar boka våra sommarresor ganska tidigt på året men olika omständigheter har satt stopp för det i år. En omständighet heter Moira och är yorkshireterrier. Vi hämtade ju henne den 2 januari i år och hon har hunnit bli 11 månader nu. Den första rabiesvaccinationen fick hon den 1 februari och den andra den 1 mars. Antikroppar mot rabies är ett måste om man vill ta med sin hund utomlands och sedan ta med den hem igen. Den här vaccinationsproceduren tar lite tid och Moira är tidigast färdig att resa i mitten av juli.
Linnea åker på konfirmationsläger i år igen, men denna gång som konfirmandassistent! Hon blir borta i 10 dagar och sedan vet vi inte riktigt om hon har fått sommarjobb eller inte. Besked kommer de närmaste dagarna. Men om jag kan ÖNSKA lite så hoppas jag att vi kommer iväg till Hemsön, Ångermanland, där min moster har sommarhus.
Jag hoppas också att det finns ett hotell någonstans i Italien, Frankrike eller liknande som på kort varsel kan ta emot oss + en liten yorkie någon gång i slutet av juli eller början av augusti. Tänk att få sitta där på en uteservering i den ljumma sommarnatten någonstans vid Medelhavet...
Jag kommer hur som helst att spendera mycket tid i kolonistugan! Fast lite svårt är det allt att locka tonårsdottern dit...
En nybakad student ska vi hinna fira uppe i Västerås också!
Jag är säker på att det, hur som helst, blir en riktigt bra sommar!

En trevlig helg önskar jag er alla! Fler "Show-and-tell" hittar du här: Anki AnnaAnne-MarieAnnikaBejlaDesireeEricaHelena I am Annika Inga-BrittJennyLottaMaisouiMrs ClapperMusikantaNillaOlgakattPetraPettasSaltisStrandmammanTaina Fritt ur hjärtat Norrsken och stjärnfall Ewa Malin
Annika

Fastän du inte har ngt direkt inplanerat så låter det ändå som en riktigt bra sommar med resor och kolonistuga. Förstår dock att din flicka kanske inte är så pigg på att åka dit :-)

Kram!!

Anna

Ser verkligen jättemysigt ut i Ångermanland, verkligen en plats där man kan koppla av. Italien är alltid spikat ;-) och sköna dagar i stugan. Ser ju ut att bli en perfekt sommar och vad mysigt att ha Moira med! Kramar Anna

Lotta

Hej Annika!

Ja, det blir nog bra! Hihi, nej inte det lättaste att få med tonåringen. Det krävs rejäla mutor ;-)

Kram!

Lotta

Hej Anna!

Ja, Ångermanland är så vackert. Och där på Hemsön är det lugn och ro och gammal t-shirt som gäller. Och så får vi hoppas att Moira blir "färdig": Kanske inte optimalt att ta med vovven men det ska nog gå :-)

kramar Lotta

Olgakatt

Det kan väl vara utmärkt att ha sommaren som ett oskrivet blad framför sig! Det är ju då man kan fånga tillfällen i flykten som man missar när allt är inbokat.

Hoppas det blir en skön sommar hur det än blir!

Lotta

Hej Olgakatt!

Ja, så har jag inte tänkt! Nu känns det genast mycket bättre :-)