Milano due

Jag fortsätter att bildbomba er med bilder från vår Milanoresa :-) Den här bilden är tagen i närheten av la Scala.
Och här förresten just la Scala-operan.
Ett tjusigt bankhus :-)
En av många söta små kyrkor.
Vi tog en härlig promenad i Parco Sempione.
Här var luften fri från alla avgaser.
Ännu ett bröllop!
Ett gäng snygga poliser :-)
Och överallt såg man Ibrahimovic-tröjor :-)
En vacker fasad!
En av dagarna besökte särbon, som kollar in något här, och jag "Milanos största marknad". Hmmm....så värst stor tyckte jag inte att den var och inte fanns det direkt något att handla heller!
Milano är Italiens största stad och faktum är att det ibland inte kändes som om jag verkligen var i Italien. Jag vet inte riktigt varför det kändes så här. Kanske berodde det på att den nya arkitekturen inte kändes så värst italiensk, om ni förstår hur jag menar.
Nåväl, fortsättning följer. Det fanns ju faktiskt en speciell anledning till att vi åkte hit :-)
Anna

Härligt bilder och mycket jag känner igen! Snygga poliserna ex. ;) Underbar stad. Kramar Anna

Lotta

Ja, det var en riktigt härlig stad :-)

Kramar Lotta