Två timmar i Bremen

Numer är bussbolagen väldigt noga med att chaufförerna ska få sina raster under långresorna ut i Europa. Det här innebar många och sköna stopp på vår Londonresa och på hemvägen stannade vi bl a till i Bremen. Det var tidigt på morgonen och det var fortfarande ganska kyligt ute.

Vi hann med att kika lite i affärer samt att gå en liten stadspromenad. Bremen har en väldigt fin stadskärna men är nog mest känd för sina stadsmusikanter.
 
Lite överallt i staden finns anspeglingar på Bröderna Grimms kända saga. Det kan gälla namn på affärer, caféer eller som här, Starbuck´s egna stadsmusikanter.

Från Bremen är det inte så långt hem och på eftermiddagen körde vi åter över Öresundsbron och var tillbaka i Sverige. Vår 6-dagars resa till London var en av de bästa jag gjort och jag hoppas att jag snart får möjlighet att komma tillbaka!

Marianne

Vilka fina statyer! Och vilken bonus att få se lite andra städer också på vägen. Det är nog verkligen bättre på många sätt att resa på det sättet, man ser mycket mer och hinner med att förflytta sig.

Anna

Skönt att kunna få pauser och uppleva andra städer också! Bremen ser jättemysigt ut. :-) Kramar Anna

Lotta

Hej Marianne!

Ja, jag tycker detta är ett trevligt sätt att resa på. Och precis, hjärnan hänger med! Det är ju en speciell känsla det där när man kan säga " I morse vaknade jag i Spanien och nu på förmiddagen är jag hemma igen och allt är som vanligt" Om man ska åka långt eller inte vill "förlora" några semesterdagar är naturligtvis flyg bäst. Jag skulle så gärna vilja åka till både Afrika och USA och dit går inte så många bussar eller tåg...

Lotta

Hej Anna!

Ja, visst är det en liten bonus att få se lite mer av Europa! Det kompenserar tidsförlusten, tycker jag. Hansastaden Bremen är en jättefin stad med en väldigt fin gammal stadsdel som heter Schnoor. Här är hustaken så där typiskt branta och det är svårt att gå i högklackat på kullerstenarna ;-)

Kramar Lotta