The Royal Wedding

Igår gifte sig prins William med sin Kate Middleton i Westminster Abbey, London. Jag satt klistrad i TV-soffan och följde vigseln, kortegen och slutligen kyssen på balkongen. Det är ju inte ofta som vi bjuds på den här typen av skådespel :-) Det verkade råda en festyra utan like både i London och övriga Storbritannien.
Den 29/7 1981 gifte sig Williams föräldrar; Charles och Diana i St Paul´s Cathedral, och jag var där!
Nja, inte riktigt men jag befann mig i Torquay på den engelska sydkusten på språkresa. Däremot hade jag varit inne i St Paul´s två veckor innan bröllopet. Men i Torquay, liksom i övriga Storbritannien, rådde stooor bröllopsyra den 29:e. På varenda gård hade långbord dukats upp, i varje fönster hade förlovningsfotot klistrats upp och på TV såg vi den väna Diana bli Englands nya prinsessa. Då, liksom nu, fanns det mängder av souvernirer att köpa. Jag sansade mig och investerade bara i två små frimärken.
Det var fantastiskt att vara där i England just den där dagen och jag önskar att jag hade befunnit mig i London igår. Nu hoppas jag bara att William och Kate blir lyckligare än vad Charles och Diana blev.
Anna

Ja vilken stämningen det måste ha varit på plats! :-) Trevlig Valborg! Valborg firas inte i DK som Sverige alls utan man bränner valborgsbål till St Hans i stället ;-) Lite konstigt! Kramar Anna

Annika

Gud så vackert det var igår. OCCH jag som inte är rojalist ngnstans satt klistrad! OCH jag tycker att kate är den vackraste brud jag kanske sett ngnsin!!

WOW!!

Minns när Diana gifte sig. Jag var 15, och jag tyckte det var som en saga!! Klänningen satt jag och min syster och ritae hela sommaren sen!!

Valborg firas icke in the US, som du ju visste :-)

men ha en skön helg!!!

KRAM!!!

Annieverse

Men vad lustigt, jag var också på språkresa i England då när det begav sig, fast i Brighton! Ujuj vilken stämning det var där med!



Jag missade W+K-bröllopet nu i dagarna :-(

Magdalena

Missade bröllopet. Skrev en lång kommentar här som försvann. grymf! Kul att du var i england då. Ha en fin dag. Kram

Lotta

Hej Anna!

Ja, engelsmännen är nog lite mer rojalistiska än vad vi är.

Kramar Lotta

Lotta

Hej Annika!

Ja, vilket sagobröllop det var då, 1981. Och sen visade de sig att det fanns djup tragik bakom. Men årets bröllop var också jättefint, och jag håller med, vilken vacker brud! Fast visst var väl våran Vickan ett litet strå vassare ;-)

KRAM!

Lotta

Hej Annie!

Hihi! Då kanske vi satt på samma plan :-)

Lotta

Hej Magdalena!

Oj, så tråkigt med kommentaren. Visst blir man ledsen när det blir så :-(

Ja, den vistelsen i England glömmer jag aldrig!

Kram!