Buongiorno Italia!

När jag fyllde år i somras fick jag en fantastisk bok av mina föräldrar; "Italiensk bildordbok". Jag brukar plocka fram den ibland och försöka lära mig ytterligare några ord italienska.
Den är lite annorlunda än andra ordböcker i och med att den visar bilder och sedan är bilderna namngivna. Boken är uppdelad i 17 kategorier, allt från astronomi till sport. Ett uppslag kan tex visa en blomma och då är alla delar på blomman namngivna på italienska. Eller också visas en mängd olika maträtter och så får man reda på vad allt heter, allt från själva tallriken till pastasåsen. Ett jättekul sätt att lära sig, jag lovar! Och är man intresserad av att lära sig andra språk än italienska så vet jag att det finns bildordböcker på exempelvis franska, tyska, engelska och spanska.
Anna

Verkar hur fiffigt som helst :-) Borde uppdatera sina språkkunskaper meddetsamma! Kramar Anna

Lotta

Ja, den är superbra :-) Och visst borde man underhålla sina språk lite bättre? Jag hatar att ta mig fram på knögglig tyska eller hemmalärd italienska :-(

Kramar Lotta