Show & Tell: Om jag vann en miljon, då skulle jag...

Oj! Ja, tänk om jag helt plötsligt vann en hel miljon! Nu är det i och för sig ganska otroligt med tanke på att jag sällan, eller nästan aldrig, spelar på lotto, hästar eller köper trisslotter. Men OM...Ja, det vill Olgakatt att vi funderar lite på den här fredagen.

Om jag vann en miljon skulle jag förmodligen fundera på att skänka bort nästan alltihop till välgörande ändamål. Men idag tillåter jag mig att drömma lite och vara lite sjävisk. En miljon....hm, det skulle räcka till:
  • En helrenovering av lägenheten
  • Lite nya (och gamla) möbler
  • En liten bil
  • Några härliga semestrar
  • En ny TV
  • En lär-dig-flyga-utan-att-vara-rädd-kurs

En miljon är också lika med:
  • C:a 750 Odd Molly-tunikor
  • Ungefär 66 yorkshireterrier
  • 1000 frisörbesök
  • 13333 goda pizzor
  • Vad jag nu skulle med allt detta till...men det ger lite perspektiv på beloppet :-)
Jag skulle också kunna resa upp till Västerås lite oftare. Bara ta en helg sådär lite apropå, utan att behöva tänka på att hålla kostnaderna nere. Jag skulle kunna unna mig att äta ute mer, att ha städhjälp några gånger om året och att åka till Danmark lite oftare. Jag skulle verkligen gilla den där känslan av att inte behöva ha stenkoll på ekonomin varenda minut, och kanske skulle det vara den stora behållningen av den där miljonen? Att inte behöva oroa sig, att ha en ordentlig buffert om uitfall att? 

Fler "Show-and-tell" hittar du här: AnkiAnnaAnne-MarieAnnikaBejlaDesireeEricaHelena I am Annika Inga-BrittJennyLottaMaisouiMrs ClapperMusikantaNillaOlgakattPetraPettasSaltisStrandmammanTaina Fritt ur hjärtat Norrsken och stjärnfall Ewa Malin
Karin

Ja, mig gav du idéer om hur jag skulle använda en miljon så där oförhappandes...städhjälp, JA!:)

Men säkert mera än så men jag återkommer på söndag i temat.

Ha en fin helg

Kramar!

Lotta

Svårt det där med miljonen, tycker jag. Egentligen har man ju allting redan :-/

Kram!