Back to life, back to reality (hemma igen)

Så var jag åter på plats i det Helsingborgska hemmet efter helgutflykten till Västerås. Hemresan företogs medelst föräldraskapets husbil!

Kaffepaus i Jönköping! Observera spöket till vänster i bild... ;-)

Att dricka en god kopp kaffe och blicka ut över Vättern är inte helt fel!

Lilla Godis andra hem är ju husbilen. Här sitter han på favoritplatsen i framfönstret och blickar ut över en ganska tråkig parkering...om han nu ser något med luggen i ansiktet sådär ;-)

Suck...nu är det nästan slut på sommarens förlustelser, men åh vilka härliga minnen jag har fått att vårda! Och här på bloggen kan jag ju fortsätta att drömma mig tillbaka till varmare breddgrader.

Lotta Th

Hej hej :-)

Gillar skylten med min födelsestad hihi.

Nää du sommaren är icke slut ännu.....lite kvar :-) Säger jag som helt dyngsur nyss kommit hem från jobbet hm.

Såklart du får länka, jag kan göra det samma eller hur?

Kram kram

Särbon

Skönt att ha er lite närmre igen ;0), inkluderat min "värste" puss&kram-konkurrent (lille pojken).

Pussar från "särbon"

Anna

Hi hi ja jag ser spöket i bilden ;). Vad härligt det ser ut vid Vättern och Godis är lika söt som vanligt! Nästan "synt-lugg" har han! =) Kramar Anna

Lotta

Hej Lotta!

Så då pratar inte du heller så bra skånska? ;-) Och visst får du länka!

kram Lotta

Lotta

Hej Särbon :-)

Ja, skönt också att vara hemma igen! Och lille pojken har, enligt uppgift, letat upp sin favoritanka och far omkring som en tok. Han tycker nog det är skönt att slippa bli pussad och kramad på, på en stund nu...

Puss o kram! Lotta

Lotta

Hej Anna!

Ja, vägen längs Vättern måste tillhöra de vackraste här i vårt land. Och visst är det syntlugg han har...passar bra ihop med hans headbangande, eller hur ;-)

Kramar Lotta

Lotta Th

Hej igen :-)

Ja man äter lunch där ,hur trevligt som helst o gott oxå :-)

Vi vandrade först i naturreservatet sen intogs då lunch. De har bara ett alternativ, ja och ett vegetariskt oxå ( vi hade två st i klungan :-))

Fantastiskt trevligt och vi avslutade med titt o lite shopping i keramikverkstaden, där vi även fick veta att det finns kurser i drejning och ljusstöpning. Tuggandes på varsin Lakritsrot åkte vi hem :-)

Ett litet måste kanske att åka dit du :-)

Öppet hela året!

Kram kram

Lotta

Ja, det låter jättekul med Wallåkra! Jag har tittat på hemsidan och suktat lite. Verkar vara en perfekt utflykt med blandning av natur, kultur och shopping ;-)

Kram Lotta

Stina-Hemma på Landet

Det var ju kul. Ja, hon kan hon den däringa Koblajan.

Sover som bara den.;-) Kramis