Ett rum med utsikt i Bordighera

En utflykt jag verkligen hade sett fram emot var den till Bordighera, nära franska gränsen. Här bor nämligen Anki som har bloggen B&B värdinnans blogg! Det tar ungefär en timme att åka tåg från Alassio till Bordighera. Tyvärr går stora delar av resan genom tunnlar och man missar exempelvis San Remo.
Vi hade bokat platsbiljetter och det tog ett tag innan jag förstod att det var de ditmålade siffrorna jag skulle hålla utkik efter :-)
Anki och hennes dotter Ofelia mötte oss på stationen och vi fick en liten guidad tur runt denna fina stad. Sen tog vi en kaffe vid hamnen innan vi åkte vidare till den gamla delen av Bordighera där Anki driver sin B&B verksamhet.
Så fint och mysigt det var här! Trånga, vindlande gränder och liksom Italien på riktigt!
Och titta vilken fin "balkong"!
Här står Linnea, Anki och Ofelia på trappen vid den gamla kyrkan.
Mitt inne i den gamla delen av Bordighera ligger Casa Albertieri, ett litet B&B med fantastisk utsikt över Medelhavet. Klicka här för att kika in i detta vackra hus och läs mer om Ankis hemtrevliga B&B! Nästa gång jag besöker Rivieran ska jag absolut checka in här!
Anki och hennes man bjöd på svalkande Spumante och gott tilltugg innan vi tog tåget tillbaka till Alassio. Jag hoppas att vi får tillfälle att bjuda igen någon gång! Så roligt det var att träffa en bloggkompis vars blogg jag läst så länge. Det här blev den bästa dagen på vår Italienresa!
Anna

Sååå mysigt det ser ut och jag får svår Italienlängtan ;-) Ser verkligen ut att vara mysig B&B och där ska jag också checka in när jag har vägarna förbi! Kan tänka mig att det var trevligt att träffa en bloggkompis! Kramar Anna (som fått tända ljuset på sitt kontor nu kl. kvart i åtta på morgonen, så mörkt och regnigt är det här!)

Lotta

Ja, här var så fint!!! Jag skulle gärna vilja åka tillbaka. Ja, jättekul att träffa en bloggkompis och spännande att höra om Italien sett ur en svenskas synvinkel.

Jag hörde att det regnade så hos er härom dagen...vi fick bara lite dugg :-/

Kramar Lotta

Annieverse

Ja, det där motsvarar verkligen min romantiserade bild av Italien :-) Så fint, här är ännu en som absolut skulle checka in på detta B&B!

Förresten...om du funderar på en Kinaresa någon gång är du välkommen till oss i Shanghai - vi har gästrum :-)

Anki

Oj vad jag har varit dålig på att både uppdatera min egen blogg och följa andras....Jag skyller på att vi har haft högsäsong här på Casa Albertieri ;-) Nu har lugnet lägrat sig lite iallafall och jag måste säga att du skriver så otroligt fint om allt möjligt, det är verkligen kul att läsa din blogg, speciellt roligt var det ju så klart att läsa och se fina bilder från ert besök här! Hoppas att ni kommer tillbaks snart igen! såg att du hade varit på Flinckmans kafé, dit skulle jag också vilja åka och ta en fika nå gång -han verkar vara en häftig personlighet! Kram på dig så länge och hälsa familjen från oss! Ciao!/Anki