Nya blomster

Jag har så svårt att kasta blommor. In i det längsta försöker jag få dem att ta sig igen och trivas. En lösning brukar vara att ta med gamla och tråkiga blommor till jobbet vilket resulterat i att det inte heller där är så fint i fönstren. Men dessa får nog gå direkt till återvinningen. De har hängt med i många år. Möjligen kan St Paulian få följa med till jobbet efter en rejäl uppfräschning...

Idag stegade jag resolut in i en blomsteraffär i Lund och fick en hel kasse nya blommor med mig hem. Nu kommer det bli mycket finare i våra fönster här hemma! Jag passade dessutom på att köpa några nya krukor.

Att pigga upp sig med lite nya blommor är ett knep som min mormor alltid brukar förespråka och jag är benägen att hålla med henne!
Linnea

ÅHH jag älskar den rosa:)*

Lotta

Ja, den passade jättebra i ditt rum!! <3

anna of sweden

Håller med. Ett himla bra pigga-upp-sig-knep!

Eva i Aquitaine

Hej Lotta! Skrev svar på din kommentar i min blogg, men vill bara tillägga 1. vilka fina blommor! nu är det du som inspirerar mig att göra något = köpa ett par nya blommor 2. jo, fransyskor är nog vackra för att de bryr sig om sig själva och unnar sig mycket... t ex nya skor eller ansiktsbehandlingar. Man ser inte så mycket plufsiga mammor i joggingdräkt här... faktiskt... och sen fikar man nog väldigt lite!!!

kram Eva

Lotta

Anna!

Ja, man mår mycket bättre! Tänk att det behövs så lite!



Eva!

Jag ska se över mina blommorr på jobbet också nu. Kanske kommer jag trivas ännu bättre där då?

Jag ska försöka bli lite mer fransk, tror jag! Det är verkligen inte fel att unna sig lite flärd ibland. Fast jag kommer inte sluta fika! ;-)

Kram Lotta