Fontänminkar

Om det inte är alltför dåligt väder försöker jag gå ner till Knutpunkten varje dag istället för att ta bussen. Det tar ca 20 minuter och ibland blir detta dagens enda motion. Häromdagen fick jag syn på något i fontänen vid Konsul Perssons villa och  jag gick närmare för att se vad det var.

Det visade sig vara två tecknade minkar och en skylt som löd: "Minkar älskar vatten, inte burar." När jag kom till jobbet googlade jag lite om detta fenomen och det visade sig vara Djurrättsalliansen som dragit igång denna kampanj. Med tecknade minkar placerade i fontäner önskar man helt enkelt göra allmänheten uppmärksam på minkarnas onaturliga liv i burar. Rondellhunden har alltså numer fått sällskap av fontänminken! Har det dykt upp några minkar hos er?
Anna

Så sött! :-) Och tänk att man är så aktiva! Kramar från Pisa :-) Idag blir det Lucca, ska bli spännande!

Lotta

Ja, alla sätt är ju bra! Och detta är ju ett ganska fredligt och harmlöst sätt att säga sin mening.

Lucca är en underbar stad och jag hoppas få komma tillbaka och gå där på den medeltida ringmuren. Hoppas ni får en bra dag!

Kramar Lotta

Anonym

Haha, vilket roligt sätt att göra en kampanj! På det sättet lyssnar folk bättre än när de eldar upp minkfarmer.

Lotta

Hej anonym!

Ja, jag tror också det här är ett bra sätt och det var fler än jag som stannade till och tittade och undrade.

Vania

Vi har faktiskt två badande i fontänen utanför glashuset nere på stan i Vässan också, såg dem här om dagen och tyckte de var söta utan att tänka så mycket mer på det.

Marianne

Nä men! Det är jag som var anonym! Vad hände?

Lotta

Hej Vanja!

Så roligt att minkarna har tagit sig till Västerås också! Det visar ju att det är ett ganska nationellt fenomen!

Lotta

Hej Marianne!

Hihi! Ja, jag undrade vem det var som var så hemlig!