1:a advent

Sådär, då var ljusstakar och stjärnor på plats och ute är det riktigt vintrigt och mysigt. Kan det bli bättre en 1:a advent? Det finns bara ett litet aber...
Jag vet inte hur många gånger jag skrapat fönsterrutorna och borstat bort snön! Och när vi sitter många i bilen immar rutorna igen och jag får skrapa på insidan också. Sen har vindrutetorkarna frusit fast några gånger...fast vad gör väl det när hålen där spolarvätskan ska komma fram ur också frusit igen :-/ 

Jag hoppas att snön får ligga kvar ända fram till jul! En riktigt trevlig 1:a advent önskar jag alla!
Glide

Trevlig advent till er alla i Godis familj



Önskar

Glide

Lotta

Tack sötaste Glide!!! Jag lovar att skicka hälsningen vidare till Spanien!

Anna (Sthlm)

Jag hoppas också den ligger kvar för det är så mysigt trots liknande problem med bilen igår :)

MyWay

Här i Spanien ser vi med förskräckelse på hur det ser ut i Sverige...Jaha..Lotta gumman har du bytt till vinterdäck på bilen? Se också till att ha rikligt med spolarvätska hög % alltså ...Var rädda om er där hemma..kramar från oss som i går grillade lax ute.Men i dag blev det shopping då ett stilla regn föll nästan hela dagen.

Lotta

Hej Anna (Sthlm)

Ja, visst är det fint! Mycket bättre än den vanliga skånska vintern :-)

Lotta

Hej MyWay!

Ja, ni åkte i rättan tid :-) Dagen efter började det ju att snöa och vi har massor av snö. Imorgon ska det bli 9 grader kallt! Godis hade blivit kall om tassarna :-/ Det där med vinterdäcken ska jag ta tag i...likadant med spolarvätskan ;-) Dessutom behöver bilen tvättas men det får vänta tills det blir blidväder.

Härligt att grilla ute! Vi har också shoppat; stövlar, jeans och vantar till tonåringen.

Kram!!! En extra kram till Godis och Pinglan!

anna of sweden

Förstår inte vad som händer i Skåne nuförtiden. Där ska ju vara barmark. :)

Lotta

Hej Anna of Sweden!

Nej, upp-och-nedvända världen! Fast hellre det här än det vanliga slasket!

Anna

Ja samma här! Väldigt mycket arbete innan man kan starta bilen :/ och jag vet imma å rutorna! Kramar Anna

Lotta

Hej Anna!

Hopplöst läge med den himla bilen :-/ Och en liiiiiiten skrapa har jag bara. När vi åker så sitter Linnea och skrapar insidorna på rutorna så snön yr i bilen :-/

Kramar Lotta