Midsommarafton på kolonin

Linnea är ju på läger så vi fick fira midsommar utan henne i år igen. Förra året var hon på konfirmationsläger och faktiskt är hon på samma läger i år, fast den här gången som ledare. Jag och särbon och mina förärldrar grillade gott vid kolonin och kunde faktiskt sitta ute trots att det inte blåste så ljumma vindar. På koloniområdet hade det också ordnats lite aktiviteter :-)
Det var lottförsäljning...
Chokladhjul...och vi vann massor av godis :-)
Kaffe och hembakta kakor :-)
Och dans för den hågade runt midsommarstången!
Och jag kunde inte låta bli att mata änderna vid dammen. Ungarna har blivit ganska stora nu.
Vid midnatt promenerade vi hemåt igen. Det var riktigt skönt och man får ju passa på att njuta av de här ljusa sommarnätterna nu.
Annieverse

Vilket fint firande det ser ut att ha varit :-)

Lotta

Ja, det blev riktigt trevligt :-) Jag tror aldrig jag firat midsommar på ett koloniområde förut :-)

Anna

Vilken aktivitet! Vad trevligt det ser ut :-) jag, sambon och Bettan kurade inomhus för det regnade :/ Imorgon ska det bli sol igen här också! Kramar Anna

Lotta

Åh, hoppas ni hade det mysigt ändå i regnet! Och ja, full fart på kolonin. Tanterna hade bakat och stått i och stod i tombolan och sålde lotter. Jag misstänker att de tyckte att jag var slö som inte ställde upp och jobbade ;-) Men jag tog många lotter :-)

kramar Lotta