Rockkonsert på The Tivoli 25/5 2011

För några månader sen delades Linneas klass in i grupper och fick sedan i uppgift att repa in en cover och skriva en egen låt. Det här har verkligen varit en utmaning för dem! Eleverna är jätteduktiga och flera av dem hade tex aldrig spelat trummor förut. I onsdags var det så dags för Wieselgrensskolans nior att visa upp sig på stans bästa scen; The Tivoli. Nio olika band spelade sina två låtar och jag är verkligen imponerad! Så här såg Linneas band ut :-)
Hihi! De flesta av klassens tjejer var sminkade, stylade och jättefina men min dotter och hennes band hade valt en annan variant :-) Från vänster ser vi Ludvig som Peter Criss, Hanna som Ace Frehley, Beatrice som Gene Simmons och Linnea som Paul Stanley. Fotot har jag lånat från Ludvigs Facebook. Och så här såg det ut på scen!
Den här fina bilden på Linnea har jag lånat från Jonathan Haddads Facebook-sida.
Ja, det var verkligen en minnesvärd kväll! Efteråt gick Linnea, jag, Mormor och Malte till Max och firade lite. Gissa om Linnea blev utstirrad :-) Och efter en hel dag i skyhöga klackar var det ganska svårt att gå...
Jag har konserten på video och jag ska kolla om det går att ladda upp den på YouTube framöver :-)